czystość w hotelu

Dlaczego higiena w hotelu jest najważniejsza?

Higiena w hotelu jest kluczową kwestią i w dużym stopniu wpływa na jego funkcjonowanie. Goście często oceniają wygląd i jakość usług oraz czystość w pokojach, łazienkach, korytarzach czy restauracjach hotelowych. Niewątpliwie czystość i higiena są w wielu przypadkach największą determinantą związaną z wyborem miejsca wypoczynku czy noclegu.

Koronawirus i hotelarstwo

W momencie kiedy hotelarstwo jest na ostrym zakręcie, a na świecie panuje epidemia koronawirusa, standardy dotyczące sprzątania stają się najważniejsze, zarówno z punktu widzenia właściciela hotelu, jak i gości. Jak sprzątać pokój możesz przeczytać tutaj.

Jest to czas, kiedy można weryfikować stosowane procedury i zasady związane z czystością. Dodatkowo watro wdrożyć nowe pomysły i rozwiązania, które w chwili, kiedy hotelarstwo zacznie ponownie działać, zaprocentują powrotem gości przekonanych, że będą bezpiecznie wypoczywać.

Zmiany powinny dotyczyć takich obszarów jak housekeeping, obsługa recepcyjna, obsługa restauracji oraz kuchni. W każdym z tych miejsc należy wprowadzić procedury związane z dezynfekcją oraz zastosować nowe rozwiązania:

– umożliwić gościom swobodny dostęp do środków dezynfekujących,
– udostępnić dla gości rękawice i maseczki,
– zabezpieczyć środki ochrony osobistej personelu,
– wprowadzić częstsze kontrole higieny i dezynfekcji pomieszczeń,
– stosować oczyszczacze powietrza w pokojach hotelowych,
– zrezygnować z jednorazowej galanterii hotelowej,
– zabezpieczyć pomieszczenia w instrukcje mycia i dezynfekcji rąk.

higiena w hotelu

Higiena w hotelu. Środki ochrony osobistej

Już przy wejściu do hotelu i w okolicy recepcji powinny się znajdować dozowniki ze środkami do dezynfekcji. Przemyśl też wprowadzenie pakietów higienicznych dla gości, czyli rękawic jednorazowych w zestawie z maseczkami. W rezultacie goście poczują, że o nich dbasz i będą chcieli polecać Twoje usługi.

Personel bezwzględnie powinien używać maseczek lub przyłbic oraz rękawiczek jednorazowych. Służby housekeepingu powinny dodatkowo pracować w jednorazowych fartuchach, które będą wymieniane po posprzątaniu każdego pokoju. Pracownicy kuchni i obsługi kelnerskiej powinni pracować w maseczkach i rękawiczkach, tak, aby zapewnić bezpieczne przygotowanie dań i zachować łańcuch higieniczny.

Kontrole należy przeprowadzać regularnie, z nastawieniem na korygowanie i tłumaczenie pracownikom zauważonych błędów.

Dodatkowo zastosowanie wspomnianych już oczyszczaczy powietrza w pokojach i miejscach ogólnodostępnych ma wiele zalet: urządzenia usuwają z powietrza do 99,7% wirusów, bakterii i alergenów. Bezsprzecznie ich obecność w pokoju zapewni czyste i zdrowe powietrze.

Jednorazowa galanteria hotelowa powinna zostać zastąpiona szamponami i kosmetykami w zamkniętych systemach dozujących. Daje to gwarancję i poczucie higieny, ogranicza kontakt kilku osób np. z kostka mydła( gości oraz housekeepingu).

Widoczne i kolorowe instrukcje mycia i dezynfekcji rąk mają, oprócz działania edukacyjnego, podświadomie wpływać na osoby, tak, żeby wyrobić nawyki dbania o higienę rąk. To podstawowa metoda i czynność, która ogranicza rozprzestrzenianie się chorób.

Koszty zmian mogą być wysokie, ale przysłowiowe zdrowie jest bezcenne. Biorąc pod uwagę, że troska o czystość jest doceniana przez gości, może to być dobrą strategią marketingową, która zaprocentuje w przyszłości. Aby działać skutecznie i kompleksowo, pobierz nasz darmowy Pakiet Czystości, w którym znajdziesz m.in. wspomniane instrukcje mycia i dezynfekcji rąk. Dodatkowo zapraszamy do samodzielnego audytu czystości. Dowiesz się z niego, które obszary możesz jeszcze dopracować, by Twoje miejsce spełniało najwyższe standardy czystości i higieny.

1 comment on “Dlaczego higiena w hotelu jest najważniejsza?

  1. Pingback: Jak zapewnić gościom bezpieczeństwo w hotelu? - Czysta Strefa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *