bezpieczeństwo w hotelu

Jak zapewnić gościom bezpieczeństwo w hotelu?

Sezon wakacyjny trwa, ale nie jest to czas łatwy dla branży hotelarskiej. Wciąż zmaga się ona ze stratami finansowymi, jakie przyniosła pandemia COVID-19. Chociaż w maju hotele i inne miejsca noclegowe zostały ponownie otwarte, klienci nadal ograniczają swoje wyjazdy służbowe i urlopowe. Ci, którzy decydują się na rezerwację noclegów, pytają przede wszystkim o to, w jaki sposób personel dba o bezpieczeństwo w hotelu. Czystość i higiena stały się podstawowym czynnikiem wpływającym na wybór danego obiektu. Sprawdź, czy już korzystasz z naszych wskazówek i wiesz, jak zapewnić bezpieczeństwo gościom w hotelu.

Straty w branży hotelarskiej

Raporty Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego nie są optymistyczne. Covidowy lockdown przyniósł właścicielom hoteli straty w wysokości około 2 miliardów złotych, a aż 87 proc. z nich ma problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego podkreśla, że statystyka ta dotyczy tylko hoteli. Jeśli weźmiemy pod uwagę całą branżę hotelarską, a więc także motele czy pensjonaty, straty finansowe nie są już możliwe do odrobienia w tym roku.

“Rzeczpospolita” donosi, że ponad 75 proc. hoteli miejskich oraz blisko połowa hoteli położonych poza miastami ma problem z przyciągnięciem gości. W tych obiektach goście zarezerwowali niespełna 20 proc. pokoi. W przełamaniu impasu nie pomagają akcje promocyjne. Blisko 66 proc. hoteli zdecydowało się na obniżki cen pobytów, lecz goście nie zdecydowali się na skorzystanie z okazji. Czy jest więc inne rozwiązanie, które mogłoby przekonać klientów do odwiedzin w ośrodku? 

Bezpieczeństwo w hotelu. Liczy się higiena 

Epidemia wirusa SARS-CoV-2 gruntownie zweryfikowała oczekiwania klientów. Czystość i higiena w branży hotelarskiej zawsze były istotne. Jednak pandemia znacząco wpłynęła na kwestię priorytetów. Na podstawie badań zleconych przez Polską Organizację Turystyczną aż 82 proc. turystów zwraca uwagę na podwyższone standardy higieny.

Jaki stąd wniosek dla Twojego biznesu? Higiena jest ważna nie tylko w kontekście dbania o zdrowie pracowników oraz gości, ale wpływa także na decyzje zakupowe. Klienci chcą wiedzieć, że miejsca, które wybierają podczas podróży służbowej lub na wyjazd wypoczynkowy, są bezpieczne. Prędzej wybiorą hotel o nienagannej czystości niż lokum o wątpliwym poziomie sanitarnym. Pokaż potencjalnym gościom, że jesteś świadomy niebezpieczeństw i podjąłeś kroki zapewniające kompleksową ochronę. Co możesz zrobić?  

bezpieczeństwo w hotelu

Zapoznaj obsługę z nowymi procedurami

Przede wszystkim, zapoznaj swój zespół z nowymi standardami sprzątania i zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Wyjaśnij, dlaczego jest to ważne. Możesz przeprowadzić na przykład praktyczne szkolenie, na którym objaśnisz nowe standardy i metody skutecznej dezynfekcji.

Jak sprzątać pokój hotelowy podczas pandemii?

Zadbaj o prawidłową procedurę sprzątania pokojów hotelowych. Tutaj znajdziesz przydatne artykuły na ten temat:

Zaopatrz personel sprzątający w jednorazowe maseczki oraz rękawiczki i ogranicz rutynowe sprzątanie pokoi. Powinno się ono odbywać jedynie na życzenie klienta. Jeśli klient wymeldował się już z Twojego hotelu, posprzątaj pokój “na czysto”, lecz pamiętaj o dezynfekcji. Zwróć szczególną uwagę na powierzchnie często dotykane, czyli oparcia krzeseł, włączniki sprzętów, piloty, krany. Na koniec dokładnie wywietrz pokój i zastosuj dezynfekcję – ozonowanie, zamgławianie lub dekontaminację. Pokój można ponownie wynająć, dopiero gdy proces dezynfekcji zostanie ukończony.

By zapobiec rozprzestrzenianiu się bakterii, zrezygnuj z suszarek nadmuchowych w łazienkach gości. Pościel i ręczniki pierz w minimalnej temperaturze 60ºC z dodatkiem detergentu. 

Zrób Audyt Czystości

Aby sprawdzić, czy Twój obiekt spełnia najważniejsze dla bezpieczeństwa gości standardy higieniczne, zrób samodzielny audyt czystości. Możesz pobrać go tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *